Gastrit2 min read

Gastrit: Mide iç mukozası(mide içindeki sümüksü yapı) da oluşan iltihabik değişime denir. Toplumda çok sık görülür genellikle kendini yetişkin insanlarda gösterir. Hastalık olarak basit etkiler gösterir. Dikkat edilmezse mide ülserine(mide yaraları) çevirebilir.

Nedenleri ?

Mide besinlerin sindirimini kolaylaştırmak için bir salgı salgılar. Bu sıvının Ph 1.1 ,1.2 değerlerine sahiptir. Bu değerler hastalık seyrinde yükselir ve mide duvarına zarar verir. Buna sebep bağışıklık sistemi veya Helicobacter pylori neden olabilir. En büyük etken bakteriyel enfeksiyonlardır. Daha ileriki safalarında mide yaralanmalarına (mide ülseri) çevire bilir. İki tip olarak incelenir. Akut ve Kronik olmak üzere akut belirgin ve kısa dönem içinde süre gelen rahatsızlıklardır. Semptomlar bu evrede belirgin olmaya bilir. Kronik gastritte semptomlar daha çok hissedilir. Daha çok düzensiz beslenen insanlarda görülür. Asitli içecek ve yiyeceklerde bu hastalık için etkenler içindedir.

Belirtileri?

Gastrit, akut ve kronik olmak üzere iki ayrı şekilde sınıflandırılmaktadır. Kronik gastrit, kendini çok fazla belli etmez ve belirtileri kısa sürelidir teşhisi konusunda sıkıntı yaratabilir, mide iltihabı, kusma, şişkinlik, iştahsızlık belirtileri arasında yer alır… Akut gastritte, midede yanmalar ve aşırı bir basınç ortaya çıkar alkolün mide ile teması sonrası mide tahriş olabilir yaralanmalar meydana gelir bu süreçte hasta mide bulantısı ile birlikte sürekli kusmaya başlar fakat kusmuğun rengi kanla karışık kırmızı bir renge sahiptir.

Uzak durulması gereken yiyecekler

Kafeinli içecekler bu konuda ilk sırada yer almaktadır. Kola ve kahve yanında içilen sigara en büyük tehlikelerden yalnızca biridir. Asitli içecekler mide rahatsızlığı olan insanlar için tehlike arz etmektedir.

İçeceklerin yanı sıra yediklerimize de dikkat etmeliyiz, özellikle yağlı yiyecekler ve aynı yağda kızartılmış besinler mide için tehlikelidir, Patates kızartması sık tüketilmemeli ve bekletilmiş yağda tekrar tekrar kızartılmamalıdır…

Tedavi

1. Oncelikle Beslenme alışkanlığı değiştirilmeli periyodik beslenilmeli ve buna uygun diyetler uygulanmalıdır.( Asit içeren yemek ve içeceklerden uzak durma, ev yemekleri tüketmeye özen göstermek belli başlıcasıdır.)
  2. Antibiyotik tedavi ile mide içerisinde enfeksiyon etkenlerinin yok edilmesi planlanır.
  3. Bitkisel tedavi olarak PORTAKAL NERGİSİ (ASLI SEFA ) bitkisi çay şeklinde içilmelidir.

Hazırlanışı bir bardak klorsuz içme suyu kaynatılır. Kaynadıktan sonra bir tutam(bir yemek kaşığı) Aslı sefa bitkisi atılır 7dk kısık ateşte bekletilir. Bu aşamalardan sonra süzülerek içilir.